היה שווה? מחיר הרפורמה בסלולר: קיצוץ בכוח אדם ובתשתיות

    נתן גולד No Comments on היה שווה? מחיר הרפורמה בסלולר: קיצוץ בכוח אדם ובתשתיות
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברות הסלולר, מקצצות בתשתיות, לאחר שקיצצו את כוח האדם שבחברות, זאת על רקע הרפורמה בסלולר, שפגעה קשות ברווחיהן. בפלאפון הופסקה הקמת אתרי סלולר חדשים על רקע הירידה ברווחי החברה. המתחרות צפויות אף הן להצטרף למגמה במטרה לחסוך הוצאה של עשרות מיליוני שקלים בשנה, על חשבון איכות הקליטה ומהירות הגלישה – שעדיין מפגרת משמעותית אחרי המערב

    על פי פרסום בכלכליסט, לאחרונה הורה מנכ"ל פלאפון גיל שרון, על הפסקת אתרי סלולר חדשים על רקע ההידרדרות בתוצאות העסקיות של החברה. ב־2014 רשמה פלאפון רווח תפעולי לפני פחת והפחתות של 879 מיליון שקל, לעומת 1.06 מיליארד שקל ב־2013 ו־1.4 מיליארד שקל ב־2012. החברה ממשיכה בשלב הזה רק בשדרוג האתרים הקיימים לדור רביעי לפי המתוכנן, אך הפסיקה את הקמת אתרי דור שלישי חדשים כמעט לחלוטין, שנועדו לשפר קליטה באזורים בעייתיים, או להחליף מערכות מיושנות שמפורקות.

     פלאפון, היא החברה היחידה שאינה חתומה על הסכם שיתוף רשתות, לכן פלאפון צריכה לממן לבדה את כל ההקמה והתפעול של רשת סלולרית וההקמה של אתרים חדשים. למרות שפלאפון נהנית מגב חזק בדמות חברת־האם בזק, עתירת המזומנים, באופן שוטף היא מתנהלת כחברה עצמאית לכל דבר. גם בסלקום נאלצים לצמצם השקעות ברשת כדי להתמודד עם השחיקה החדה ברווחיות לנוכח התחרות בענף. אמנם היא וגולן טלקום חתמו על הסכם שיתוף רשתות לפני כשנה, אבל משרד התקשורת נמנע עדיין מלאשר אותו, ולכן סלקום מתפעלת את הרשת לבדה כרגע.

    המצב של פרטנר שונה כיוון שהחברה על סף כניסה לשותפות עם הוט-מובייל, המיזם המשותף של שתיהן יצטרך בשלב הראשון דווקא לפרק אתרים מיותרים. נוסף על כך, פרטנר כבר ביצעה בשנים קודמות השקעות בהקמת רשת הדור הרביעי. עם זאת, לא מן הנמנע כי אם התחרות האגרסיבית בשוק תימשך, גם המיזם המשותף יצטרך לקצץ בהשקעות העתידיות.

    עד לאחרונה, ההערכה בשוק הייתה כי בשנת 2015 תירשם האטה מסוימת בתחרות, אלא שההתפתחויות האחרונות, מסמנים מגמה הפוכה. בהוט-מובייל הציעו 40 שקלים לשני קווים ובחברת גולן-טלקום, יצאו עם מבצע של קו שני ב־2 שקלים. על רקע מבצעים אלה כבר ברור שהרבעון הראשון הולך לסמן שפל חסר תקדים בתוצאות של החברות, וקיים סיכוי שחברות הסלולר הוותיקות, פרטנר או סלקום יסיימו אותו בהפסד, לראשונה מזה מספר שנים.



    0 תגובות